حاشیه

بیوگرافی و زندگینامه کت دنینگز / از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه کت دنینگز / از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیوگرافی و زندگینامه کت دنینگز / از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام اصلی: کاترین ویکتوریا لیتواک

 

نام هنری: کت دنینگز

 

تاریخ تولد: ۱۳ ژوئن ۱۹۸۶ برین ماور، پنسیلوانیا، ایالات متحده

 

دین: یهودی

 

حرفه: بازیگر

 

سال‌های فعالیت: ۲۰۰۰ – اکنون

 

وضعیت تأهل: متاهل

 

قد: ۱۶۳ سانتی متر

 

وزن: ۵۸ کیلوگرم

 

رنگ: چشم آبی

 

رنگ مو: قهوه‌ای تیره

 

 

 

 

 

 

 

بیوگرافی کت دنینگز 

 

کت دنینگز، با نام اصلی کاترین ویکتوریا لیتواک، در برین مور، پنسیلوانیا، نزدیک فیلادلفیا به دنیا آمد. او فرزند آخر از پنج فرزند خانواده‌ای است که پدرش جرالد لیتواک، متخصص فارماکولوژی مولکولی و مادرش الن (شاتز)، گفتاردرمانگر و شاعر است. خانواده او اصالتا یهودی روس هستند. کت ۲ خواهر و برادر بزرگتر دارد، او کوچکترین فرزند خانواده اش است.

 

  

 

پدر و مادرش او را بسیار دوست دارند و او یکی از دوست داشتنی‌ترین و کوچکترین فرزنده خانه اش است. پدر و مادر کت دنینگ بیشتر از همه او را دوست داشتند و گواه آن این است که در اولین روزی که او به مدرسه مرکزی دوستان می‌رفت، بچه‌هایی که با او درس می‌خواندند آن روز او را به دلیل لباس پوشیدنش مسخره کردند، در نتیجه. نیم روز به خانه برگشت و گریه می‌کرد. هر دو والدین او با هم تصمیم گرفتند که او در خانه تحصیل کند و پس از این، کت مدرک دبیرستان خود را در سن ۱۴ سالگی گرفت. پس از آن، خانواده‌اش برای حمایت از فعالیت بازیگری تمام‌وقت کت به لس‌آنجلس، کالیفرنیا نقل مکان کردند.

 

 

 

 

فعالیت حرفه‌ای کت با بازی در تبلیغات آغاز شد و سپس به تلویزیون راه یافت. او با نقشی در یک سریال شبکه اچ‌بی‌او (۲۰۰۰) کار خود را شروع کرد و در ادامه در سریال‌های دیگری از جمله «بچه را بزرگ کردن» (۲۰۰۱)، «گروه جیغ» (۲۰۰۲)، «اوروود» (۲۰۰۲)، «بدون ردپا» (۲۰۰۲) و… به ایفای نقش پرداخت.

 

 

 

 

کت با نقش‌های مکمل در فیلم‌های «صدایت را بلند کن» (۲۰۰۴)، «باکره چهل ساله» (۲۰۰۵) و «خانه مامان بزرگ ۲» (۲۰۰۶) قدم به عرصه سینما گذاشت. او بعد‌ها با بازی در فیلم‌های «خرگوش صحرایی» (۲۰۰۸) و «لیست پخش بی‌پایان نیک و نورا» (۲۰۰۸) به شهرت رسید.

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا